سهم 90درصدی كشورهای كمتر توسعه یافته در افزایش جمعیت جهان
نوشته شده توسط : ipxrxt

بر اساس گزارش جمعیت سال 2012 میلادی جهان كه از سوی صندوق بین المللی جمعیت انتشار یافته است، در هر دقیقه 160نفر به جمعیت جهان افزوده می شود كه سهم كشورهای رو به توسعه 157 نفر از این میزان است.

همچنین آمارهای جمع آوری شده در خصوص مرگ و میر نوزادان نشان می دهد كه از هر 11 كودكی كه درهر دقیقه در جهان جان خود را از دست می دهند ، كشورهای توسعه یافته در آن سهمی ندارند و این كودكان دركشورهای رو به توسعه كه با مشكلاتی نظیر بیماری، عدم رعایت بهداشت درهنگام زایمان، تغذیه نامناسب، جنگ و غیره مواجه است ، از بین می روند.

نگاهی اجمالی به تفاوت جمعیت كشورهای توسعه یافته و فقیر نشان می دهد كه كشورهای فقیر و یا در حال توسعه همواره با نرخ بالای زاد و ولد، باروری كل بالا، بالا بودن میزان مرگ و میر،مهاجرت های بی رویه، پایین بودن درآمد سرانه، پایین بودن امید به زندگی ،جوانی جمعیت و در نهایت بالا بودن بار تكفل اقتصادی مواجه هستند.

تفاوت های یاد شده همواره سبب می شود كه كشورهای رو به توسعه به دلیل عدم برنامه ریزی های عادلانه اقتصادی و اجتماعی از توزیع ثروت در میان انبوه جمعیتی كه در این كشورهای زندگی می كنند سرباز زنند و فاصله های اقتصادی در این كشورها نه تنها كاهش نیابد بلكه بر انبوه آن افزوده شود.

اقتصام ** 9123 **1601





:: برچسب‌ها: آبی , اسکاتلند , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: